Фізика




05 квітня 2018 року:

Учням  42 групи: презентація "Голографія. Голографічний запис інформації. Властивості голограм. Застосування голографії"


03 березня 2018 року:

Учням  12 групи: повторити параграф 27 "Сила струму. Одиниці сили струму", 28 "Електрична напруга. Одиниця напруги. Вольтметр", 29 "Електричний опір. Закон Ома", 30 "Розрахунок опору провідника. Питомий опір речовини. Реостати". За варіантами №1 і №2 виконати завдання "Сила струму. Напруга. Опір. Закон Ома", "Сила струму. Напруга. Опір. Закон Ома(продовження)". Картка контролю теоретичних знань 4, Картка контролю теоретичних знань 4 (продовження), Практичний тренінг 2 "Розрахунок опору провідника", Практичний тренінг 2 "Розрахунок опору провідника" (продовження). Для зручності роботи варіанти завдань можна роздрукувати (за можливості) або збільшувати у розмірах. Бажаю успіхів!


 Учням 22 групи: розгляньте питання 1. Гравітаційна взаємодія. 2. Закон всесвітнього тяжіння. 3. Гравітаційна стала. 4. Сила тяжіння. 5. Центр тяжіння (мас). 6. Прискорення вільного падіння. Матеріал зрозуміло і доступно викладено у параграфі 33 "Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння". Зверніть особливу увагу на факт відкриття гравітаційних хвиль (про відкриття оголошено у лютому 2016 року), існування яких було передбачено Альбертом Єйнштейном (с.209). До відкриття закону всесвітнього тяжіння мають відношення Плутарх, Нікола Коперник, Йоган Кеплер, Галілео Галілей, Тихо Браге, Роберт Гук. Проте сформулював і довів закон всесвітнього тяжіння Ісаак Ньютон. Особлива увага! Пункт 3 "З"ясовуємо межі застосування закону всесвітнього тяжіння" (с.211). Для того, щоб самостійно оцінити якість засвоєння матеріалу, слід відповісти на "Контрольні запитання" (с.213) та виконати вправу № 33. При виконанні "Експериментального завдання" (с.214) обов"язково запишіть у робочі зошити "План проведення експерименту", виконайте відповідні рисунки, зробіть висновки та вкладіть фігурку із цупкого паперу у зошит.  Бажаю успіхів!


Учням 42 групи:  І. Розгляньте питання: 1. Поляризація світла. 2. Природне та поляризоване світло. 3. Поляризація світла внаслідок відбиття і заломлення світла. 4. Кут Д.Брюстера. 5. Поляризатор і аналізатор. Матеріал викладено у параграфі 46 "Поляризація світла. Поляроїди". За додатковими джерелами інформації знайдіть сфери застосування поляризованого світла, зокрема, дослідження деформацій за допомогою поляризованого світла; обертання площини поляризації та використання цього ефекту у цукрометрах. 

ІІ. Виконайте домашні лабораторні роботи "Спостереження інтерференції світла", "Спостереження дифракції світла". Звіт про проведення лабораторних робіт виконайте за відомою вам схемою: тема роботи; мета проведення експерименту; обладнання та матеріали; теоретичне обгрунтування; хід виконання; узагальнюючі таблиці (за необхідності); висновки за результатами спостережень. Бажано рисунки виконувати кольоровими олівцями. Бажаю успіхів!


19 лютого 2018 року. На уроці фізики у 12 групі. Серія експериментів "Овочево-фруктові батарейки. Визначення переможця". Експерименти проводили: Тараброва С.М., Розворович Є. Переможці - овочі. Особиста першість серед овочів у картоплі, серед фруктів - у ківі. Фоторепортаж з місця подій:














2018 рік

04 вересня 2017 року.
До уваги учнів 22 групи електронна версія підручника: 


Травень 2017 року. Кристали, які вирощували в домашніх умовах учні 32 фізико-математичної групи Мишко Вячеслав, Бутилов Іван, Голубцова Анна, Симонов Марко, Ульянов Олексій:






08 лютого 2017 року. 
До уваги учнів 12 групи, а також тих, хто має бажання вирощувати кристали!
Результати експериментів Ані Бивалькевич - на фотографіях:









Учням 32 групи: 
25 вересня 2016 року. До вашої уваги корисне посилання на додаток до підручника, яким варто скористатися  при вивченні молекулярної фізики та основ термодинаміки:
 Молекулярна фізика. Основи термодинаміки


Учителям фізики:

Програми з фізики для загальноосвітніх навчальних закладів. 7-9 класи.

Програми з фізики для загальноосвітніх навчальних закладів. 7-9 класи. Нові стандарти

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. 10 - 11 класи. Рівень стандарту.  

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. 10 - 11 класи. Академічний рівень

 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. 10 - 11 класи. Профільний рівень 


Розробка уроку "Дія магнітного поля на рухомий електричний заряд. Сила Лоренца та її особливості. Застосування сили Лоренца"

Розробка  уроку "Постійні магніти. Взаємодія магнітів. Магнітне поле Землі"

Розробка уроку "Елементи статики: рівновага тіл, види рівноваги" 

Розробка уроку "Тертя. Сили тертя спокою, ковзання, кочення. Коефіцієнт тертя. Тертя в машинах та механізмах. В'язке тертя"

Тараброва, С.М. Методична розробка навчального заняття. Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги // С.М. Тараброва // Шк. бібл.-інформац. центр - 2012. - № 4. - с.113-118  
 
  

Учням 22 групи:
04 травня 2016 року. Завдання № 8

Сонце - головна зірка землян
Сузір'я Оріона
Полярне сяйво
Блискавки - іскровий розряд в атмосфері Землі













17 квітня 2016 року. Завдання № 7















 
















 
 
 








03 квітня 2016 року. Завдання № 6





Потенціальна енергія 
пружно деформованого тіла















Потенціальна енергія 
піднятого тіла




     
Кінетична енергія тіла








 
Повна механічна енергія тіла




Одиниця вимірювання потужності - ватт
Коефіцієнт корисної дії (ККД) механізмів


Робота сили тяжіння може бути як від'ємною і додатньою, 
так і такою, яка дорівнює нулю (див. нижче - випадки, коли робота не виконується)
Робота сили пружності завжди від'ємна 


Робота сили тертя може бути як відємною, так і додатньою (див. другий малюнок до завдання № 4 - червона стрілочка вказує напрямок сили тертя).
Випадки, коли механічна робота не виконується

ККД похилої площини













27 березня 2016 року. Завдання № 5



 


























Виникнення виштовхувальної сили






















20 березня 2016 року. Завдання № 4


















































11 березня 2016 року. Завдання № 3







 
Георг Симон Ом, видатний німецький фізик 

 

  
   












  28 лютого 2016 року. Завдання № 2

                                     
                                        


                   


23 лютого 2016 року. Завдання № 1. 



 

Розпочинаємо підготовку до ДПА з фізики
11 лютого 2016 року. Повторюємо матеріал за темами, розв'язуємо задачі за  навчальним виданням "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з фізики. 9 клас". 




27 січня 2016 року. Прошу 0знайомитися  із завданнями до теми: "Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів"


Всесвітньо відомі особистості:

Річард Фейнман - видатний американський вчений, один з творців квантової електродинаміки, лауреат Нобелівської премії з фізики 1965 року.

The Feynman lectures on physics 


Має сенс замислитися над висловлюванням генія...

6 комментариев:

  1. Змістовно, цікаво, яскраво!!! Дякую!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Дуже сподобалась розробка уроку "Дія магнітного поля на рухомий електричний заряд. Сила Лоренца та її особливості. Застосування сили Лоренца" Дякую за змістовну і цікаву інформацію. Стеценко В. А.

      Удалить
    2. Дякую за небайдужість. Буду рада, якщо Ви будете використовувати матеріали у навчальному процесі:)

      Удалить
  2. Хороші ілюстрації.
    Чудово показують взаємодію електричних зарядів,сил та різні співвідношення.
    Буду використовувати у роботі з учнями, для більш детального та зрозумілого викладення матеріалу.
    Дякую за таку цінну інформацію:)

    ОтветитьУдалить